Saturday, March 17, 2007

RIUF 2007 sau cum arată viitorul


Romanian International University Fair (RIUF) a ajuns la cea de-a treia ediţie în acest an, fiind cel mai mare târg educaţional din ţara noastră. Fiind participant la toate cele trei ediţii pot spune că am observat o îmbunătăţire a ceea ce se oferă acum faţă de anii trecuţi: o paletă mai largă de opţiuni, o diversificare a universităţilor invitate şi mulţi oameni de calitate. Universităţile din afară au adus profesori români care predau acolo pentru a vorbi despre ceea ce înseamnă să studiezi într-un mediu competitiv şi antrenant.(şi nu doar profesori, ci şi studenţi)
Pentru mine a fost o veritabilă lecţie de HR. De ce ? Pentru ca aceşti oameni ne-au demonstrat şi ne demonstrează mereu ce înseamnă puterea tradiţiei şi a reputaţiei în atragerea de talente. Pot spune că sunt veritabili headhunteri, oameni care ştiu cum să-i aleagă pe cei mai buni dintre cei mai buni. Lupta este foarte strânsă, universităţile au început să vină cu ceva aparte pentru a obţine cel mai bun material uman.
Un cuvânt pe care îl auzi mereu de la cei care vin de "dincolo", este networking, acea reţea de absolvenţi, prieteni care se susţin şi în proiectele viitoare, nu doar în timpul facultăţii, ceea ce este un lucru excepţional, o lecţie pe care România ar trebui să o înveţe.

6 comments:

A-30-something said...

Mie nu prea mi-a placut la RIUF... prea multa inghesuiala, organizarea a cam lasat de dorit si nu au avut materiale suficiente pentru toata lumea.

Dan-Octavian Cătană said...

Eu am încercat să ignor aglomeraţia şi să le acord credit celor doi băieţi care organizează acest târg deja de 3 ani, Alexandru Mănăilă şi Alexandru Ghiţă. E totuşi o oportunitate de a putea discuta cu oameni din multe locuri şi chiar a fost o experienţă minunată şi de această dată.Materialele se termină repede într-adevăr şi unele universităţi nici nu aveau prea multe materiale. Dar contează dialogul, deschiderea celor de acolo,amabilitatea şi contactele pe care le stabileşti şi ambiţia de a ajunge la una din acele mari universităţi.

Doinitza said...

Eu nu am fost la RIUF anul asta, dar am discutat cu unul dintre oamenii care l-au organizat si stiu ca au muncit cu totii mult si au pus asa... cam o tona de suflet
:) Si imi spunea ca intr-adevar a crescut numarul universitatilor participante, iar unele dintre ele au solicitat din proprie initiativa sa participe. Eu zic ca oamenii sunt pe drumul cel bun!

oana s said...

Apropos de networking sau de prieteni/colegi care se sustin: chiar ca ne cam lipseste lucrul asta...Nu stiu daca si in strainatate este la fel, dar noi ducem individualismul si competitivitatea la extrem! La noi nu functioneaza principiile "sa castige cel mai bun", sa-mi ajut colegii ca si ei sa ma ajute pe mine", "sa le spun si lor, ca poate sunt interesati". La noi este mai degraba "am aflat ceva si nu spun nimanui, ca numai eu sa am avantajul ca stiu asta sau am facut asta"!!!...oare daca am avea o comunitate virtuala in care sa punem si sa discutam probleme sau noutati...nu ar fi benefic pentru toata lumea?..sa speram ca vom trece peste individualism, neincredere si fudulie si vom fi macar de aici inainte niste buni colegi. Si aici pot sa te dau pe tine ca exemplu pozitiv, care intotdeauna ai impartasit colegilor ce ai mai auzit, ce ai mai citit, si alte lucruri care ne pot folosi si noua.Tot respectul!

Unknown said...

Am fost si eu la RIUF in anii trecuti si sincer....nu am ramas impresionata...mi se pare ca oamenii aia vor sa-mi promoveze imaginea...atat...iar organizarea, ca intotdeauna a lasat de dorit..
Aurora

Dan Baban said...

M-a dezamagit RIUF 2007, din perspectiva asteptarilor pe care le-a creat comparativ cu ce a fost acolo. Da, organizarea putea fi putin mai..."nemteasca", sa nu-i discreditam doar pentru atat. Am scris si eu un post pe tema asta, judecand acum, sincer, cred ca am fost dezamagit pentru ca am vrut sa gasesc universitati straine, in special americane, care ofereau mastere in PR, in schimb PR-ul a lipsit cu desavarsire. Si nu numai. Ceea ce nu a fost tocmai firesc. In rest, numai de bine!

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)