Wednesday, February 13, 2008

Interviu cu Dumnezeu - Octavian Paler

Recitind fragmente din opera lui Octavian Paler nu am putut să trec cu vederea peste un fragment drag sufletului meu şi anume "Interviu cu Dumnezeu". Am să redau în cele ce urmează acest fragment şi vă invit să reflectăm cu mare atenţie la aceste cuvinte pline de însemnătate.
Am visat că am avut un interviu cu Dumnezeu.
“Deci, vrei să ai un interviu cu mine?” a întrebat Dumnezeu.
“Dacă ai timp...”, am răspuns eu.
Dumnezeu a zâmbit.
“Timpul meu este veşnic; ce te gândeşti să mă întrebi?”
“Ce te surprinde cel mai mult la omenire?…"
Dumnezeu a răspuns...
Că, gândindu-se cu îngrijorare la viitor, ei uită prezentul, astfel că ei nu trăiesc nici în prezent, nici în viitor. Că ei trăiesc ca şi când nu vor muri niciodată, şi mor ca şi când n-ar fi trăit vreodată…”
“Că se plictisesc cu copilăria - se grăbesc să crească mari şi apoi iarăşi tânjesc să fie copii. Că îşi pierd sănătatea ca să facă bani şi apoi îşi cheltuiesc banii ca să-şi refacă sănătatea. Braţele Lui Dumnezeu m-au luat şi am tăcut un moment, apoi am întrebat... “Ca un părinte, care sunt câteva din lecţiile vieţii pe care vrei să le înveţe copiii Tăi?”
Dumnezeu a răspuns zâmbind: “Să înveţe că ei nu pot face pe nimeni să-i iubească. Ce pot face însă, este să se lase iubiţi.
Să înveţe că cel mai valoros lucru nu este ceea ce au în viaţa lor, ci pe cine îl au în viaţa lor.
Să înveţe că nu-i bine să se compare pe ei înşişi cu alţii.
Să înveţe că o persoană bogată nu este una care are cel mai mult, ci una căreia îi trebuie cel mai puţin. Să înveţe că doar în câteva secunde pot provoca răni adânci în persoana iubită, şi pot trece mulţi ani ca să le vindece.
Să înveţe să ierte prin practicarea iertării.
Să înveţe că sunt persoane care îi iubesc cu mult,
dar pur şi simplu nu ştiu să exprime sau să-şi arate sentimentele. Să înveţe că banii pot cumpăra orice, dar nu...
FERICIREA !!!!
Să înveţe că doi oameni pot privi la acelaşi lucru dar îl pot vedea foarte diferit.
Să înveţe că nu totdeauna este suficient să fie iertaţi de alţii, ci, de asemenea, trebuie să se ierte pe ei înşişi. Şi să înveţe că Eu sunt aici cu ei -- întotdeauna.”

1 comment:

rapas said...

http://rapas.wordpress.com/2011/09/02/interviu-cu-dumnezeu-fara-octavian-paler/

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)