Friday, August 1, 2008

Neseriozitatea candidaţilor

Astăzi am citit pe blogul lui Cristi Manafu o postare interesantă şi un subiect foarte actual din lumea hr-ului: neseriozitatea candidaţilor. Este un subiect despre care am scris şi eu câte ceva în urmă cu câtva timp. Numărul candidaţilor ţepari pare să crească. În opinia mea nu avem încă un public educat din acest punct de vedere. Este un element de minimă politeţe să anunţi că ai renunţat la a mai veni la un interviu. E o dovadă de respect pentru celălalt care ţi-a acord o parte din timpul său. Ideea cu baza de date care să cuprindă candidaţii ţepari a avut-o şi George Butunoiu. Mi se pare excelentă. Ne-ar ajuta mult în selectarea oamenilor potriviţi.
Deocamdată avem o piaţă a muncii generoasă şi oamenii îşi permit să aibă o astfel de atitudine. Dar lucrurile se pot schimba oricând.

2 comments:

Ioana (Abe) said...

Si mie mi se pare o idee buna! Chiar aveam de gand sa scriu si eu un articol pe hrcoffee despre aceasta problema. :) Din pacate atata timp cat candidatii au senzatia ca ei conduc pe piata muncii si cred ca isi permit sa fie neseriosi fara ca acest lucru sa aiba efecte negative asupra lor, nu se va schimba mare lucru. Tot de datoria noastra, a celor din resurse umane, e sa incercm sa ii facem sa realizeze ca nu se pot juca cu timpul si nervii recrutorilor sau a celor cu care urmeaza sa se intalneasca. Pana la urma e o dovada de minim bun simt sa anunti si cand intarzii la intalnirea cu un prieten!
Mai discutam pe tema asta :)

Dan-Octavian Cătană said...

Asa este Ioana. E un subiect ce merita dezbatut.

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)