Thursday, January 20, 2011

Denise Mureşan atleta anului 2010 a Universităţii din Michigan

Este nu doar frumoasă, şi foarte talentată ca sportivă, ci şi foarte inteligentă, iar asta o confirmă notele şi cartea de onoare a Universităţii din Michigan. Dacă acum câţiva ani Denise Christine Muresan era elogiată în paginile ziarului nostru (“Gandacul de Colorado”) pentru succesele ei sportive la nivel de liceu, acum ea face performanţă la nivel universitar. În 2010, pe lângă diferite selecţii naţionale şi alte numeroase recorduri şi titluri, a fost aleasă atleta anului de către University of Michigan. Împreună cu echipa feminină de tenis a reuşit performanţa de a se clasa pe primul loc între cele mai mari şi puternice 10 universităţi americane. O performanţă care a mai fost înregistrată doar o singură dată în istoria universităţii din Michigan, din 1974 încoace.

În clasamentul ITA care include cele mai bune 125 de jucătoare de tenis la nivel universitar naţional, Denise era clasată la începutul sezonului de toamna pe locul 12, în prezent urcând pe locul 8. Aceasta este cea mai bună performanţă obţinută în istoria universităţii din Ann Harbor.

Chiar şi ziarul local Chicago Tribune o cataloghează ca fiind una din cele mai bune jucătoare de tenis din istoria Michiganului.

Aflată acasă la Chicago, într-o scurtă vacanţă de sărbători, Denise Mureşan ne-a oferit un scurt interviu în exclusivitate.

Spune-mi te rog când ai început să joci tenis?

Când aveam patru ani am început să joc împreună cu tatăl şi fratele meu.

Ei sunt amatori sau profesionişti?

Tatăl meu a jucat fotbal (nr. Nicolae Mureşan jucător la Sportul Studenţesc) iar fratele meu Alex a jucat tenis profesionist.

Bănuiesc că tu te-ai născut aici. De unde sunt părinţii tăi din România?

Da, m-am născut aici la Chicago. Părinţii sunt din Bucureşti.

Mai ţii legătura cu cei din România, mai mergi pe acolo?

Am rude acolo dar n-am mai fost de când aveam 6 ani. Vreau să mai merg înapoi dar n-am avut timp pentru că sunt foarte ocupată că joc tot timpul tenis.

Mi-ai spus că ai început să joci tenis de mică, cine ţi-a inspirat acest sport?

Fratele meu care este mai mare decât mine cu 10 ani a jucat in liceu şi eu mergeam să-l văd pe el cum joacă, şi aşa am început să vreau şi eu să joc.

Unde eşti studenta şi în ce an?

Sunt în anul 4, la Universitatea din Michigan.

Cum este viaţa de studentă?

Este foarte greu. Nu prea am timp de altceva decât pentru tenis şi şcoală.

Specialitatea pe care o studiezi este foarte interesantă. Cum te-ai decis să alegi ştiinţele cognitive?

Îmi place să studiez asta pentru că am vrut să urmez medicina i-ar această specialitate mă ajută în acest scop. Acum nu mai sunt aşa sigură că vreau medicină pentru că doresc să joc tenis de performanţă după ce sunt gata cu şcoala.

La ce turnee ai participat ?

Toamna aceasta am participat la un turneu care s-a desfăşurat în Flusing, New York şi altul în California. La ele au participat 32 din cele mai bune jucatoare de tenis din universitatile Americane. În California am reuşit să mă calific până în semifinale, dar am pierdut în faţa jucătoarei Hilary Barte, câştigătoarea turneului. La New York am jucat două runde fiind eliminată de jucătoarea Maria Sanchez, care la fel a câştigat turneul.

Te-am văzut că ai câştigat un premiu împreună cu echipa din Michigan.

Da, am câştigat turneul BIG TEN la care participă cele mai bune 10 universităţi din America.

Cât de departe doreşti să mergi cu acest sport?

Aş dori să câştigăm naţionalele cu echipa, iar după ce termin cu şcoala să joc tenis de performanţă.

Care este jucătorul tău favorit de tenis?

Roger Federer

Iar dintre cei români?

Ilie Năstase

În cartea lui autobiografica Andrei Agassi povestea cât de mult a urât tenisul, in ciuda performanţelor pe care le-a avut. Ţie iti place tenisul?

Da, îmi place foarte mult, dar este foarte greu din punct de vedere mental.

Pentru cei care nu cunosc, ce poate fi aşa greu? Tenisul pare relativ simplu o rachetă, o minge şi un teren de tenis.

Da, poate părea simplu dar este un sport foarte tehnic. Dacă nu joc pentru o zi sau două pot să simt diferenţa.

În ce clasamente eşti cotată?

Când joci la nivel universitar nu poti sa joci pentru ATP (Asociaţia Tenismenilor Profesionişti), de fapt pot doar că nu primesc bani. La anul după ce termin cu şcoala o să joc însă profesionist. Rămâne de văzut ce planuri de viitor are Dumnezeu pentru mine.

Ce faci în timpul liber pe care îl ai?

Nu prea am timp liber, dar când am îl petrec cu prietenii, cu colegele de la şcoală, fiind foarte apropiată de fetele din echipă.

Ce ţi-ar place să faci înafară de tenis dacă ai avea mai mult timp liber?

Mi-ar place foarte mult să merg snowboarding şi la ski, dar nu pot merge pentru că există riscul să mă accidentez şi pe urmă să nu mai pot juca tenis. Mi-ar place însă să dorm mai mult şi să mă odihnesc.

Articol preluat din ziarul “Gandacul de Colorado”, USA

Autor: Marian Petruta

Sursa:

http://www.certitudinea.ro/articole/clubul-presei-transatlantice/view/denise-muresan-atleta-anului-2010-a-universitatii-din-michigan

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)