Monday, January 10, 2011

LIGA STUDENŢILOR ROMÂNI DIN STRĂINĂTATE - Drept la replică

Va multumim pentru aprecierile dumneavoastra si sinceritatea celor scrise (in articolul "Liga Studenţilor Români din Străinătate este pândită de multe pericole..." n.r.). Aveti dreptate, inclusiv in critica de la final (la care ma voi referi imediat). As vrea sa va asigur ca si noi suntem foarte constienti - si am fost de la inceput - de dificultatile ce ne stau inainte. De multe, deja ne-am lovit si le-am depasit, fara a face valuri in jurul acestor chestiuni. Si chiar aceste atacuri sunt o masura a relativei importante pe care „unii” o acorda Ligii, si deci confirma linia argumentului dvs. In plus, va asigur ca in acelasi timp am primit si sprijin/incurajari sincere de la alte persoane (tot din sistem), ceea ce ne arata ca lucrurile sunt nuantate si mixate. Avem si sustinatori. Dar sigur, este prea devreme pentru a putea trage concluzii asupra parcursului/destinului final al ceea ce am inceput noi.

Cu privire la medalia oferita de Liga Culturala, criticile dvs sunt binemeritate. Nu am raspuns deloc adecvat onoarei extraordinare si unice (si insist pe aceste cuvinte) care ni s-a facut. Explicatia sincera este ca pur si simplu am fost surprinsi de acest gest, nefiind informati in detaliu dinainte; in consecinta, nu am avut nimic pregatit pentru a reactiona si a raspunde pe masura. Puneti aceasta si in contextul unui eveniment care pentru noi ca organizatori a fost un tur de forta, cu foarte multe lucruri de coordonat si urmarit in permanenta. Cat priveste comunicatul de presa aparut dupa eveniment, acesta fusese deja redactat si intrase pe circuitul nostru de comunicare. Am fi putut pana la urma include informatia si in comunicatul de Gala, insa stiam din experienta ca presa din Romania preia numai cateva informatii - in general, cele legate de premiantii Galei - si, dat fiind faptul ca s-au intamplat atat de multe la Gala, aceasta distinctie nu ar fi primit recunoasterea publica pe care o merita! Or, pe 15 ianuarie, de ziua poetului nostru national, Mihai Eminescu, printr-un comunicat separate, multumirile noastre vor avea un alt ecou.

Ne pare rau daca omisiunea noastra a creat impresia ca nu ne cunoastem cultura si valorile nationale. Va asiguram ca intreaga noastra Liga tine aceste valori extrem de aproape de sufletul nostru, oriunde am fi in lume. In orice caz, am remediat deja situatia pe site-ul LSRS si am adaugat aceasta informatie importanta in comunicatul oficial despre Gala, urmand ca pe 15 sa scriem un comunicat separat, asa cum am hotarat initial.

Astfel, va asiguram ca semnificatia gestului Ligii Culturale si a medaliei Eminescu nu ne-a scapat, si a fost un lucru care ne-a miscat profund. Pretuim foarte mult aceasta distinctie. Si cu aceasta ocazie ne vedem nevoiti sa respingem afirmatia dvs ca "Numai că aceşti frumoşi şi super-deştepţi studenţi, care şi-au propus, după modelul paşoptist, să transforme România, sunt deficitari la capitolul cultură naţională. Nu-şi cunosc istoria şi nici semnificaţia identitară a unor momente importante sau a unor personalităţi tutelare din această istorie". Pur si simplu nu este adevarat; lucrurile stau exact invers, si pasiunea si sufletul pe care l-am pus de la inceput in LSRS (pentru ca asa am ajuns pana aici, nu altfel) sunt inspirate si motivate direct de felul in care intelegem, apreciem si suntem atinsi de cultura, istoria si personalitatile acestui neam. Speram ca la o privire mai atenta si o reconsiderare a lucrurilor va veti schimba impresia.

Va mai asiguram de asemenea ca vom repara, pe cat posibil, greseala de a nu fi recunoscut si raspuns cum se cuvenea gestului Ligii Culturale. Este un lucru pe care l-am discutat intre noi inca dinainte ca dvs sa ne trimiteti articolul.

In speranta ca am clarificat acest subiect, si ca in continuare vom merita si vom beneficia de aprecierile dumneavoastra,

Multumindu-va pentru critici si gandurile bune,

Ramanem ai dvs,

Costin Elefteriu
Sebastian Burduja
si Consiliul Director LSRS

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)