Wednesday, January 12, 2011

Târgu-Mureş va fi oraşul european al educaţiei de excelenţă, în perioada 1-5 februarie 2011

Pentru prima dată în România, peste 500 de participanţi, susţinători ai educaţiei de excelenţă sunt aşteptaţi la {coala de iarnă a Educaţiei de Excelenţă, programată la Târgu-Mureş, în perioada 1-5 februarie 2011. Invităm pe această cale, pe lângă cadre didactice, psihologi şi specialişti în educaţie, autorităţile locale să devină parteneri de susţinere în vederea realizării acestei şcoli. Exista nenumarate cercetari (citeste de ex. “Benefits of Gifted Education” – NAGC, SUA) care coreleaza investitia intr-o educatie de excelenta cu beneficii uriase pentru societate. Ultimii 25 de ani au demonstrat ca dezvoltarea economica, sociala si culturala este in directa dependenta de dezvoltarea educatiei copiilor cu abilitati inalte (gifted & talented) si de utilizarea capacitatilor acestora pe plan national ca varf de lance in dezvoltare.

Este garantat garantat prin Legea 17/2007 pentru educatia tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta “dreptul la o educatie diferentiata, ca ansamblu de programe educationale formale, nonformale si informale, adecvate dezvoltarii segmentului de populatie reprezentat de tinerii supradotati, capabili de performanta inalta, caracterizat prin nevoi particulare” (Art. 3 / Legea 17/2007).

Aceasta editie a scolii de iarna a educatiei de excelenta este una speciala, dedicata pregatirii continue in gifted education a cadrelor didactice si persoanelor pasionate de excelenta in educatie. Evenimentul este programat in perioada 1-5 februarie 2011, organizat de Asociatia IRSCA Gifted Education in colaborare cu Casa Corpului Didactic Mures, Grup Scolar Gheorghe Marinescu si Colegiul National Alexandru Papiu Ilarian din Targu-Mures.

Scoala isi propune creionarea unui mediu de invatare sigur si flexibil, ce-i incurajeaza pe elevi sa isi angajeze abilitatile catre cele mai competetitive limite posibile, incluzand asumare de riscuri si dezvoltare de cunostinte si abilitati.

Atelierele de dezbatere si scriere de proiecte de imbogatire curriculara au ca obiective realizarea de programe centrate pe interesele si ideile elevului mai mult decat pe cele ale profesorului; ca si incurajarea independentei elevilor si a initiativelor lor.


Obiectivul scolii: Proiectarea noului program de curricula imbogatita

Cand unui copil nu ii oferi posibilitatea de a gandi pentru el insusi, de a-si asuma riscuri intelectuale si implicari emotionale, nu ii oferi nici posibilitatea de a-si dezvolta abilitatile si competentele fundamentale care conduc la succesul viitorilor adulti, spun specialistii Consortiului National pentru Tineri si Copii cu Potential Inalt - EDUGATE

Te invitam sa te alaturi unei echipe nationale de dascali de valoare exceptionala si experti in educatie de nivel international pentru a forma reteaua MENTOR.
Prin scolile de iarna/vara ale Educatiei de Excelenta lansate de IRSCA Gifted Education siEDUGATE, primele de acest tip la nivel national si European, reteaua de profesori se va forma in metodologiile didactice de predare orientate spre educatia de excelenta
Reteaua de profesori va sustine organizarea de scoli CRED pentru educatie diferentiata si va furniza expertiza, curricula, metode si metodologii pentru calitate in educatie in toate scolile romanesti.

Detalii organizatorice:
Scoala de Iarna a Educatiei de Excelenta de la Targu-Mures din 1-5 februarie 2011 are un numar limitat de locuri, asigurate pentru posibilitatea cazarii si mesei (Detalii: Cazare: 20 RON/NOAPTE, platibili direct la sosire, la internatul Grup Şcolar Gheorghe Marinescu. Cantina va putea functiona doar daca vom avea maxim 50 de persoane)

Sursa: Revista Revista EXCELENŢA

Autor: Kristof Lajos

No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)