Wednesday, October 24, 2012

„Super-Marketul lui Dumnezeu”



Înainte cu mult timp mergeam în Autobuzul vieţii. Şi într-o zi am văzut o plăcuţă pe care scria Super-Marketul lui Dumnezeu. Şi am rămas surprins! Când m-am apropiat, uşa s-a deschis larg şi m-am aflat înăuntru. M-au întâmpi­nat lucrătorii angajaţi. Şi m-am umplut iarăşi de uimire. Erau îngeraşi! Unul dintre ei s-a apropiat zâmbind şi mi-a dat un coş. Cumpără cu înţelepciune tot ce vrei!” – mi-a zis.
Erau de toate acolo. Întâi de toate am pus în coşul meu multă Răbdare, pre­ţioasa Iubire şi înţelegere. M-am gândit: „acestea îţi trebuie mereu ori­unde te-ai duce”. În continuare am luat o sacoşă de Înţelepciune şi două sa­co­şe cu Credinţă. Sfăntul Duh era peste tot şi L-am lăsat să mă pătrundă. M-am oprit puţin, dar mai încolo am văzut Puterea, indispensabilă în luptă. „Îmi trebuie însă şi Binecuvântare, Smerenie şi Recunoştinţă!”, am gândit eu. Le-am procurat şi pe acestea.
În sfârşit, m-am apropiat de casă pentru plată. Când am înaintat, însă, am văzut şi Rugăciunea şi Înfrânarea. Sigur aveam nevoie de amândouă, pentru că ştiam că, odată ieşit din magazin, aveam să întâlnesc păcatul. Pacea şi Bucuria, precum şi Doxologia erau în ultimul raft.
Deci m-am apropiat de casă şi l-am întrebat pe înger:
-       Cât datorez? Acela a zâmbit şi mi-a spus cu simplitate:
-      Ai luat toate câte ţi-au trebuit?
-      Da, i-am zis. Cât datorez? A surâs şi mi-a zis din nou:
Suma este plătită de mult. A plătit-o Hristos Cel Întrupat, Cel Răstignit, Cel Înviat!”.

Sursa: Cuv. Paisie AGHIORÂTUL (2009). Mica filocalie. Galaţi: Editura Egumeniţa. pp. 176-177


No comments:

Si Deus nobiscum, quis contra nos?
Îndrăzneşte să cunoşti!
Ducit Amor Patriae
Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân.
(Edmund Burke)
Încearcă să nu fii un om de succes, ci un om de valoare! (Albert Einstein)
Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu extraordinar. (Peter O`Toole)
Modestia este, faţă de merit, ceea ce este umbra pentru figurile dintr-un tablou: îi dau forţă şi relief. (La Bruyere)
Maestru este numai acela care este dăruit cu harul de a învăţa pe alţii. Cu adevărat maestru este numai cel care, având el însuşi multă bogăţie sufletească, ştie să dea tot, ştiinţă, pricepere şi suflet, fără intenţii preconcepute şi fără să aştepte nimic în schimb. (Octavian Fodor)

Talent hits a target no one else can hit, genius hits a target no one else can see. (Schopenhauer)
We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. (Aristotle)